Follow

Vår aktiva semester på Isaberg Mountain Resort

DAG 1

Jag, Joakim, mor & far och brorsan anläde till Isaberg Mountain resort i tisdags förmiddag, redo för en härlig semester nära naturen! Två underbara dygn hade vi, där vi cyklade massa mountainbike i utmanande backar, paddlade kanot, sprang hinderbana och badade. En aktiv mini vacay med kära familjen!

Här kommer en rejäl bildbomb från våra dagar där...!

Att cykla i den här naturen var fantastiskt! Det var små sjöar runt omkring överallt och ett berg på 306 m som vi tog oss uppför på cykel, och inte bara en gång utan två! Pheew!

Nöjda och glada efter en svettig runda i skogarna!

Firade med en glass att vi tog oss igenom en riktigt utmanande rutt som först gick jättebrant uppför berget och sen typ sprikrakt neråt. Riktigt tuff terräng både upp & ner, med massa rötter, stenar och sand som gjorde att man bara gleeed, haha. Rundan som var 4,5 km kändes som minst 10... 😂

Vi åkte sen med vårt pick och pack till vår stuga vid Hestraviken, så himla fint och mysigt!

Fin utsikt från balkongen, minst sagt! Här satt vi på kvällen, spelade spel och njöt av kvällssolen.

Påväg till restaurangen för middag!

Hamburgare för hela slanten, självklart! 😉

Min älskade fästman ❤️

DAG 2

Vi laddade rejält med en härlig frukost!!

Sen planerade vi för nästa tur! Upp på berget igen kanske? Jajamen!

Sen blev det lek på pumptracket,..vilket är en grusbana med små gupp och svängar med lutning där tanken är att man inte ska trampa sig fram med pedalerna utan "pumpa"/ trycka styret nedåt med armarna(och på så vis utnyttja fjädringen) innan varje gupp för att få fart. Fort ska det gå! Svinkul!

Vi kollade på när pappa och brorsan flög fram över de större hoppen. Sånt vågar inte jag mig på, hehe.

Sen blev det hinderbana!

Efter hinderbanan blev det bad i sjön som avslutning, för när vi sprang runt på hinderbanan var solen rakt ovanför oss och det var nästan olidligt varmt. Det var så skönt att svalka sig efter det!

Sen bar det av hemmåt igen, kändes faktiskt som vi var där längre än två dagar.
Vi kommer definitivt åka tillbaka dit i höst och jag kan verkligen rekommendera stället! Gillar man friluftsliv, MTB cykling och att vara aktiv så är det en perfekt semesterresort!