Follow

Hand release Burpees

(null)
(null)

Burpees går ju att variera på en del sätt, man kan göra de med armhävning, utan armhävning, med hantlar i händerna, eller med en så kallad handrelease. Alltså, man lyfter handflatorna från golvet i bottenläget en snabbis innan man tar sig upp igen. Detta är bra därför att man får en mikrosekund av vila. Toppen! För vi vet ju alla att burpees är en riktig pulshöjarövning som även får den mest tränade att bli lite trött. Så man gör typ vad som helst för att få lite mini vila i en wod där burpees är i fokus. - därför är handrelease en perfekt variantion till den vanliga och underbart härliga burpeen...

Det var ett litet onsdagstips bara! 😘

Jag ska alldeles strax ge mig ut i snöyran och bege mig mot boxen för att coacha i ett par timmar. Dagens pass är intervaller bestående av 9 stationer, där man jobbar två och två, 45sek arbete, 15 sek till bytet, 45 sek vila, vardera. Och två varv. Ett köttigt pass på 36 min totalt. Wiho! Jag körde woden själv för ett par veckor sen och de va såå tufft!! Men rätt kul såklart. 😉 Sen ska jag hem och göra lite hand release burpees i hemmaboxen! 💦

Ha en fin dag hörrni! Och GRATTIS kära Finland på 100 års dagen! 🇫🇮 Kram!

0 kommentarer
Hälsa