Follow

Dags att tävla i Crossfit igen!

 
 
Då var det snart dags igen! Nästa helg 6-7 maj åker jag och min team-mate Åsa till Alingsås för att delta i Potato Mashup som är en crossfit täving för teams om 2. De ska bli sjukt kul att få tävla i lag denna gången, då jag tyckte att tävla individuellt som jag gjorde i höstas, inte riktigt var min grej. Ser så mycket fram emot det här! Det kommer bli en helg fylld av laganda, roliga tävlingsevents och massa träningsglädje. Sånt gör mig inspirerad till tusen! 
 
Fram tills dess är det bara att ladda och när det kommer till träningen blir det fokus på tunga lyft/maxlyft och korta intensiva flås och uthållighets-wodar. På tävlingar är workoutsen ofta inte längre än 15 minuter, så därför ser förberedelserna ut som så. Slänger in lite löpning här och var också, alltid bra att ha löpsteget redo! 
 
Häromdagen gjorde jag ett riktigt roligt pass, med precis sådana här korta intensiva wodar! Svinjobbigt och svinkul på samma gång. Älskar't. 
 
 
A) 5 varv av: 
12 calories rodd
3 clean&jerk (med ökande vikt varje varv, slutvikt på 50kg)
 
Sen direkt efter... hitta dagens max i 1 clean&jerk. 
 
B)
12-10-8-6-4-2 Handstand Pushups (obrutna reps)
25 double unders mellan varje set
 
C) Bygg upp till dagens tunga 4 rep max i frontböj. 
 
D) 21-18-14-10 reps av:
Kettlebell snatch
Boxhopp
Gående utfallssteg med 2 st 15kg hantlar på axlarna. 
 
 
Detta hann jag med på ca 1,5 timme, inklusive uppvärmning och stretch. Effektiva pass är det bästa! 
 
0 kommentarer
Hälsa