Follow

HIIT it

 
 
Hello guys! Den här skoldagen har varit sååå rolig!! Dagen började med Personal Training där vi just nu går igenom olika typer av träningssätt både teoretiskt(hur man bygger upp pass och veckoprogram) och praktiskt, där  testar de olika träningssätten i gymmet eller ute. När man får möjlighet att prova allt man vi går igenom på lektionerna så lär man sig otroligt mycket!
 
Idag gick vi igenom HIIT training - High Intensity Interval Training. Vi fick skriva ett 30 minuters HIIT program till vår "partner" och sen coacha genom hela passet innan vi bytte och man själv fick jobba lite, hehe. Hur kul som helst! Gud vad jobbigt det var att jobba med mjölksyra i typ hela kroppen. Men det var meningen också 😉
 
Här nedan kan ni se hur passet jag skrev såg ut - HIIT: 
90 sec row. 1 min rest. x2
Sumo deadlift high pull with kettlebell 2x10*
Pushups 2x10 
60 sec rest
 
Jumping airsquats 2x10*
Walking lunges 2x20
 
Running 500 m
 
Burpees, 60 sec x2
1 min rest in between
 
Ring row 2x10*
Shoulderpress 2x10
Hollow hold 3x30 sec
 
* Superset. Alltså ingen vila mellan de 2 seten av övningarna.
 
 
Nu på eftermiddagen har vi tränat ett gäng grabbar i Australian Football League(AFL) i boxning. Vår klass blev för ett par veckor sedan uppdelade i 3 grupper där varje grupp fick i uppgift att planera olika boxingdrills inför den här kvällen. Vi hade ett 30 minuters helkroppspass där de verkligen fick svettas och slita!! Vår lärare Paul sa att vi "Totally NAILED it!" och han var så nöjd med allt vi gjorde idag, hihi! 
 
Big thumbs up för denna dagen helt enkelt! Ni får ursäkta min väldiga svängelska. 😉 Så blir det när man pratar engelska hela dagarna och helt plötsligt ska hitta de svenska orden att skriva, haha. 
 
See ya! ❤️
0 kommentarer
Hälsa