Follow

Chiapudding med blåbär & acai

 
 
Lördagen till ära gjorde jag en smarrig chiapudding till mellanmål. Ett nytt experiment som visade sig bli riktigt bra. En chiapudding boostad med Acaipulver och blåbär. Härlig näring, härlig smak och härlig färg. Det gillar vi! Jag har tidigare inte gjort så många olika varianter på chiapuddingar, men den här har genast blivit en favorit. Toppingen gör ju sitt i hela smakupplevelsen, såklart. Ingen pudding utan topping. På toppen har jag gojibär, kokoschips, kakaonibs, mullbär, mandlar och lite hallon. Ljuvligt gott! 
 
 
Ingredienser (1 portion):
2,5 msk chiafrö 
1 1/2 dl osötad sojamjölk/ valfri mjölk
0,5 dl tinade blåbär
1 tsk Acaipulver 
5 steviadroppar med vaniljsmak
En nypa äkta vaniljpulver 
 
Gör så här: Rör ihop alla ingredienser i en skål. Ställ in i kylen i minst 1 timme, helst längre. Ta sen ut innan servering, rör om och häll i ett glas. Toppa med t.ex. kokos, frukt, bär, nötter, granola, kvarg eller vispad kokosgrädde! Ät och njut av denna riktiga energiboost. Mhmm! 
 

 
Idag kände jag att det var välbehövligt med en vilodag från träningen för att återhämta kroppen. Har träningsvärk överallt så att träna idag vore bara att dumt. Sen är det också så skönt att bara vara hemma och njuta av det varma vädret. Det är hela 18 grader här, helt fantastiskt. Nu känns det som vår på riktigt! Det enda jag har gjort idag är att umgåtts med min bror utomhus, varit i skogen, spelat kort, busat med vovven och åkt lite longboard. Men nu tog vi en paus för mellanmål! Gillar såna här dagar, när man bara är och inte gör något speciellt. Jag tror det är viktigt ibland. Vad gör ni idag? 
 
 
1 kommentar
Maja

Åhh vad gott!

Svar: Ja supergott! :D fräscht och enkelt! <3
Victoria Östman

Hälsa