Follow

Dream big, chase your dreams

 
 
 
"Strive for the life that you want to live. Dream big, then chase your dreams"
 
Lite tisdagspepp är aldrig fel, eller hur? Citatet ovan har jag uppskrivet i min kalender som jag kikar på varje dag. För mig är det en påminnelse om att försöka sträva efter det liv man vill leva, förändra saker till det bättre, göra det man älskar och mår bra av, jobba sig fram mot sina mål, våga drömma om framtiden, leva i nuet och ta tillvara på varje dag! Man ska inte tro att något är omöjligt i livet, alla kan lyckas med det man vill, om man bara bestämmer sig och inte ger upp. Att ha viljan är viktigt, det är den som driver en frammåt mot målen. Men det allra viktigast tror jag ändå är att man tror på sig själv! DU är grym och du är bra precis som du är, glöm aldrig det! 
 
Nu ska jag sticka iväg till jobbet! Kärlek till er/ Victoria
 
 
0 kommentarer

Raspberry dream

 
Godmorgon solstrålar! Dagens frukost är helt klart min favorit för tillfället. En stor skål med keso toppat med hallon, kanel och kardemumma och såklart en stor klick ekologiskt jordnötssmör! Till det åt jag även ett ägg och en Raw Bite. Kunde inte bli en så mycket bättre start på dagen. Vad brukar ni äta till frukost? Har ni någon favorit? Dela gärna med er! 
 
Om en stund ska jag ta med vovven ut på en lite längre promenad till farmor och farfar, vädret är ju så fint så det ska bli skönt att komma ut och gå en stund. Man får verkligen passa på! Sen blir det att fixa i ordning lunch. Är så sugen på sötpotatis i ugn och kyckling. Blir troligtvis något i den stilen, det är ju bara för gott! Ikväll ska jag åka till gymmet och hålla i tisdagsspinningen!
 
 
När jag satt och planerade lite inför resten av veckan slog det mig att det redan är första oktober i morgon. Vad tiden går fort! September har varit en riktigt bra månad som gett mig många fina minnen. Bland det bästa var när jag och Bella var i Karlstad på en liten mini-tränings-resa, men också min födelsedag och att jag startade denna bloggen, i morgon har det gått en månad sedan jag nervöst tryckte på knappen "starta blogg". Det ångrar jag inte för en sekund! Jag hoppas nu att oktober kommer bli minst lika bra. 
 
Glad dag på er! Kramar/ Victoria 
 
 
2 kommentarer

Backworkout and motivationtips

 
 
Nu är jag hemkommen från gymmet och jag är helt slut i kroppen! Taggade inför ryggpasset hela förmiddagen och när jag väl kom dit var jag laddad till tusen. Passet blev så kul och jag fick bra kontakt i musklerna under alla övningar. Mina favoritövningar är marklyft och latsdrag så rygg har jag alltid gillat att träna. Jag har också lyckats öka vikten lite i varje övning det senaste vilket också gör det ännu mer motiverande! Det var svettigt idag och försökte hålla pulsen uppe genom hela passet. Efter träningen satt jag kvar i stretchrummet och åt mitt eftertränings mellanmål och tog det lugnt. Älskar att vistas i gymmiljön, det ger mig så mycket inspiration, hihi. 
 
Dagens upplägg: 
Latsdrag, 4 set
Sittande rodd, 4 set
Bicepscurls i cable, 4 set
Marklyft, 4 set
Frivändningar, 3 set
Good mornings, 3 set
Lat-pulldown i cable, 4 set
Assistierade chins(lätta), 3 set
 
Avslutade med lång stretch
 
Alla har vi våra "ups and downs" inom träningen, vissa gånger känns allt toppen och andra gånger kan motiationen kännas långt borta. Träningen för mig den senaste tiden har känts riktigt bra, det var länge sedan som jag lyckats att hålla min motivation uppe så pass lång tid i sträck. Jag har suttit och funderat lite över vad det kan bero på...för så här bra har det verkligen inte kännts hela tiden.
Jag har kommit fram till bl.a. att jag hittat sätt att variera min träning på. Numera tränar jag styrketräning, löpning, bodybalance, spinning, yoga och HIIT. Variationen gör att det aldrig känns tråkigt. Jag har också, som jag berättat tidigare, försökt ändra mitt sätt att tänka. Jag tänker mer positivt nu vilket gör att jag överlag känner mig betydligt gladare och har mer energi! Jag väljer att fokusera på det som är bra. Kosten har också en stor roll i hur jag orkar ta i på träningarna, med mer mat orkar jag mer, jag får en bättre utveckling vilket i sin tur leder till att jag känner mig glad. Allt hänger ihop!
 
När man hittat en balans som man trivs med i vardagen och som passar en själv är det lättare att känna både glädje och motivation till träningen. Men jag tror ändå att det är viktigt att man i grunden tycker det är roligt att träna, annars är det svårt att få träningen att bli en del av sin livsstil. Det finns så mycket olika sätt att röra på sig och det finns garanterat något som passar alla, det gäller bara att vara öppen och våga prova olika träningsformer! När man väl har hittat glädjen i sin träning så kommer motiationen komma. 
 
Det bästa du kan göra är att vara positiv och fortsätta kämpa när du upplever motivationsdippar! Tänk över vad just du gillar med träningen. Gör sen ditt bästa för att inte tappa glädjen. Det går upp och ner för alla, men så länge du gillar det du gör så är du snart tillbaka på rätt väg! 
 
1 kommentar
Hälsa