Follow

Superlunch and the thing with "unhealthy food"

 
Vid det här laget har ni nog förstått att jag älskar rotfrukter i ugn tillsammans med kyckling! Detta blev dagens underbara lunch som jag åt efter träningen. Skivade sötpotatis, morot och rödbeta och kryddade med timjan, vitlökskrydda och cayennepeppar och bakade i ugnen i 20 minuter. Till det gjorde jag också kyckling i ugn med samma kryddor som fick stå i en annan form i ugnen samtidigt som rotfrukterna. 30 minuter tog det bara att göra i ordning allt! Åt också en skål med spenat, groddar, tomat och gurka bredvid. Lunchen blev en bra och god påfyllning efter dagens träning. 
 
Träningen gick fint idag också och jag är glad över att ha mycket energi till att orka lyfta tyngre och orka mer varje gång. Det blev många pressövningar med både skivstång och hantlar för bröst och axlar. Sen använde jag mig av cablemaskinen för att göra tricepspressar och axellyft. Avslutade hela passet med magövningar som plankan, "bergsklättraren" och situps på lite olika vis. Var nästan helt själv bland vikterna ett tag, tjoho! Haha. På fredagsmorgnar brukar det vara lite folk, perfekt när man har tänkt att träna bröst. Annars är det alltid fullt bland de fria vikterna och hantlarna. Kvällens planer är inte direkt många, men det är inte sämre för det! Ska kolla på Idol med familjen, äta tacos och mysa. Sen har jag köpt glass, naturgodis och frukt att äta som fredagsgotte.
 
Att försöka hitta en balans mellan hälsosam mat och "sötsaker" som anses som lite mindre hälsosamma tycker jag är viktigt. Att vara hälsosam betyder inte på något sätt att man måste vara perfekt. Man måste tillåta sig själv att njuta av allt man tycker är gott utan att begränsa sig. Om man vill hålla sig till helgerna så gör man det, men att äta godis eller sötsaker mitt i veckan gör absolut inget det heller.
Jag gillar inte ordet "fuskmåltid", för det kan få en att känna ångest och att man varit "dålig" som fuskat med kosten. Det tycker jag blir helt fel. Jag tror inte att det skapar något bra förhållande till mat om man hela tiden tänker att man "fuskar" varje gång man äter något som anses som ohälsosamt. Ät för att du gillar det, för att du vill och tänk inte att det på något sätt är "fel". För vem bestämmer vad som är bra och dåligt egentligen? Vill återigen säga att det är balansen som är det viktiga, den kan vara svår att hitta och den är olika för alla. Det finns inget som är rätt eller fel. Fråga dig själv vad DU mår bra av. Prioritera ditt välmående istället för att jämföra dig med andra och försök att hitta balansen som passar just dig. 
 
Happy Halloween! Kärlek till er/ Victoria
 
 
1 kommentar

Chocolate breakfast

 
 
Till frukost denna morgon åt jag en stor skål med vaniljkvarg med massor av Pauluns Granola, toppat med jordnötssmör. Två klementiner och en kopp varm choklad gjord på Alpros kokosdryck! Fick riktiga julkänslor!
 
Godmorgon mina vänner! ♥ Det är något speciellt med fredagar, då är det snart helg och tid för lite ledighet för de flesta. För mig är fredagen egentligen som vilken dag som helst numera, eftersom jag inte studerar eller jobbar varje vardag. Men varje fredagsmorgon vaknar jag ändå upp med en härlig känsla. Den här dagen för mig brukar innebära fredagsmys med familjen, med en god middag på kvällen, något bra teveprogram eller en film och snacks i form av choklad, glass eller något annat gott som jag är sugen på. Mums! Jag har aldrig varit en person som går ut och festar på helgerna så jag är nästan alltid hemma på fredgar eller är med vänner. Det uppskattar jag väldigt mycket! Vad brukar ni göra på fredagar? 
 
Idag ska jag först åka till jobbet och lämna in lite papper för att sen åka vidare till STC och träna! Det är Yoga idag också, men jag känner inte riktigt för det just idag så jag hoppar över det. Tänkte träna lite bröst, triceps och axlar - vilket är så himla kul. Har verkligen fått upp ögonen för bröstträning, som jag inte tyckt varit så kul innan, av någon konstig anledning. Nu riktigt längtar jag till fredagarna då jag brukar träna just den musklegruppen! Efter träningen ska jag handla lite inför kvällen, sen laga lunch, baka mina proteinbrownies, städa rummet och förbereda för fredagsmyset. En fullspäckad men rolig dag!
 
Ha en fin dag, vi hörs senare! Kramar.
 
2 kommentarer

Legs booty and biceps

 
 
Hej fina ni! ♥ Hur har er dag varit? Idag har jag verkligen känt mig pigg och full av energi, beror nog dels på gårdagens vilodag och goda mat och dels på att jag jobbar på att tänka mycket mer positivt! Minns ni att jag i början på veckan skrev ett inlägg om vilken utmaning jag skulle ge mig själv denna veckan? Det handlade iallafall om att jag ska försöka tänka mycket mer positivt om mig själv och livet i allmänhet. Det har jag tänkt mycket på den här veckan speciellt. Några positiva tankar varje morgon kan göra ens dag mycket bättre! Jag har provat, och  det fungerar verkligen. 
 
Passade på att använda all energi jag hade i morse och träna ben på gymmet! Hade inte planerat något inför passet utan ville vara spontan och känna efter vilka övningar jag ville göra. Jag fokuserade på att bara ha roligt och inte tänka alls på hur tungt eller hur många repetitioner jag körde. Ibland är det peppande att ha passen planerade och ha ett exakt mål hur mycket vikt man ska lassa på och hur många repetitioner man har som mål att göra. Men det senaste har jag känt att det gjort att jag känt prestationskrav vilket har tagit bort lite av glädjen. Därför har jag valt att inte planera ut passet i detalj innan. Det har fungerat bra för mig! Är det någon av er som känt samma sak med prestationskrav och liknande? Hur har ni gjort för att minska på kraven?
 
Dagens ben/rumpa/biceps pass:
Knäböj i smith, 7 set(inkl. uppvärmning)
Sumosquat i smith, 4 set
Bicepscurls med hantlar, 4 set
Hammercurls med hantlar, 3 set
Benpress(växlade mellan breda och smala), 6 set
Enbens knäböj i TRX, 3 set på varje ben
Legcurl i TRX, 3 set
Glutekick i cable, 3 set
Hip abductor i cable, 3 set
 
Det sägs ju att tiden alltid går fortare när man har roligt och så var det idag. En timma och 15 minuter bara flög förbi. Det är ungefär så långa mina träningspass är ungefär, då hinner man göra mycket men också orka ha energi till varje övning. När jag kom hem igen så hade mamma förberett mat, så idag behövde jag inte laga lunch själv, skönt. Tack mamma! Nu är jag dock hungrig igen så ska duka upp med mina Kokosbollar jag gjorde igår tillsammans med frukt, jordnötssmör och té. Önskar er en fin kväll!
 
Kramar/ Victoria 
 
 
0 kommentarer
Hälsa